Головна

  • Про нас
  • Члени
  • Новини
  • Справи
  • Рекомендації
  • Контакти
  • Пошук по справам

      Звернутись

      ПІБ скаржника
      Контактна інформація
      Чиї дії оскаржуються (журналіст, представник медіа, медіа)
      Короткий зміст оскаржуваного матеріалу
      Порушення або перелік порушень, які вбачає скаржник з матеріалу
      Пошта

      Додатки (скарга з усіма посиланнями на матеріали, які оскаржуються).

      Якщо відома інформація про те, чи зверталися до стверджуваного порушника із правом на відповідь чи правом на спростування – зазначити про це (додати копії звернення до стверджуваного порушника та відповіді на нього).

      Будь-які телеканали, незалежно від їхньої політичної позиції, мають у власній діяльності дотримуватися норм законодавства України

      Поділитися

      Незалежна медійна рада дійшла висновку, що обмеження ретрансляції телеканалу «Дождь» в Україні відповідає вимогами трискладового тесту обмеження свободи вираження поглядів.

      За власною ініціативою та з огляду на міжнародний резонанс, викликаний обмеженням діяльності телеканалу «Дождь» в українських кабельних та IPTV-мережах, Незалежна медійна рада вирішила розглянути відповідне рішення Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення на предмет його відповідності міжнародним стандартам обмеження прав людини.

      На думку Незалежної медійної ради, таке обмеження повністю відповідає частині другій статті 10 Європейської конвенції про права людини та частині третій статті 19 Міжнародного пакту про громадянські та політичні права. Зокрема, воно передбачене законом — норми законодавства, на які посилалася Національна рада, є належним чином доступними та передбачуваними. Зокрема, заборона трансляції реклами розміщення реклами провайдерами у програмах та передачах іноземних телерадіоорганізацій існує з 2008 року. Понад те, практика регулятора під час військового конфлікту на теренах України теж свідчить про те, що «Дождь» мав знати про необхідність адаптувати свій ефір до вимог чинного законодавства, включно з вимогами до відображення територіальної цілісності держави на мапах.

      Обмеження також переслідувало легітимну мету, якою є охорона державної безпеки та територіальної цілісності, а також охорона прав інших осіб. Щодо критерію необхідності в демократичному суспільстві, то необхідність застосування обмеження в Україні спричинена зовнішньою агресією, а також умовами постійного інформаційного протистояння, активної пропаганди та розпалювання ворожнечі з боку держави-агресора, невизнання РФ міжнародно визнаних кордонів України. Водночас обмеження також є пропорційним, оскільки вилучення іноземної програми з Переліку можна вважати найменшим обмежувальним заходом із усіх можливих, оскільки при цьому не застосовуються жодні фінансові санкції до порушників. Понад те, держава не обмежує можливості доступу до програм, не включених до переліку, за допомогою інших засобів трансляції, зокрема через інтернет та супутникове мовлення.

      Член Незалежної медійної ради Наталія Гуменюк долучила окрему думку до цього рішення;

      Повний текст висновку читайте за посиланням.