Головна

  • Про нас
  • Справи
  • Члени
  • Новини
  • Рекомендації
  • Контакти
  • Пошук по справам

    Звернутись

     

     

     





    Медіаіндустрія має розробити механізми саморегулювання на час виборів – експерт Медійної Ради

    Поділитися
    Поділитися

    Українська медіаіндустрія повинна розробити ефективні механізми саморегулювання на час виборів. Інакше роботу ЗМІ у ході виборів жорстко регулюватиме держава, а такий сценарій загрожує як медіа, так і свободі слова загалом. Таку позицію висловив Олександр Бурмагін, член Незалежної Медійної Ради на круглому столі “Свобода вираження поглядів та виборчий процес в Україні: старі і нові виклики”. У своєму виступі експерт пояснив, чому саморегулювання є важливим, та у якому форматі воно має працювати. Для цього він навів приклади з роботи Медійної Ради.

    “Якщо саморегулювання не запрацює, буде державне регулювання, а це може означати і суттєві санкції для медіа. Тут існує багато загроз і небезпек: як свідчить досвід країн перехідної демократії, на етапі розробки і впровадження такого законодавства, у ньому можуть міститися диктаторські норми і процедури. Нам залишиться тільки контролювати державу, аби вона не вводила механізми, що обмежуватимуть свободу слова”, – зазначив експерт.

    Як приклад, Олександр Бурмагін згадав справи Незалежної Медійної Ради щодо захисту дітей. У цій сфері медіагрупи не погоджувалися на добровільні етичні обмеження щодо показу дітей та їх участі у ток-шоу.

    “Відсутність “гальм” у цій сфері призвела до того, що Нацрада почала звертатися по експертні висновки [до Медійної Ради], і ми констатували суттєві порушення. Відповідно, Нацрада почала застосовувати санкції до телеканалів”, – відзначив він.

    Олександр Бурмагін повідомив, що наразі планується співпраця з Комісією з журналістської етики, аби розпочати дискусію щодо саморегуляторних механізмів на час виборів. Медіаспільнота вже має подібний досвід – у 2000-х роках при регуляторі працювала експертна рада, яка допомагала вирішувати питання і конфлікти щодо порушень у сфері агітації.

    Як пояснив експерт, при саморегулюванні виборів базовим має стати етичний стандарт збалансованості та неупередженості. Адже відхід від цих норм означає надання переваг певним учасникам виборчого процесу, відсутність рівних умов

    “Водночас, є питання і до етичного кодексу. Його треба вдосконалювати, відповідаючи на нові виклики: фейки, умови гібридної війни, розвиток Інтернет-сегменту та інші проблеми, які ми спостерігаємо”, – підсумував він.