Головна

  • Про нас
  • Члени
  • Новини
  • Справи
  • Рекомендації
  • Контакти
  • Пошук по справам

      Звернутись

      ПІБ скаржника
      Контактна інформація
      Чиї дії оскаржуються (журналіст, представник медіа, медіа)
      Короткий зміст оскаржуваного матеріалу
      Порушення або перелік порушень, які вбачає скаржник з матеріалу
      Пошта

      Додатки (скарга з усіма посиланнями на матеріали, які оскаржуються).

      Якщо відома інформація про те, чи зверталися до стверджуваного порушника із правом на відповідь чи правом на спростування – зазначити про це (додати копії звернення до стверджуваного порушника та відповіді на нього).

      Нацрада взяла висновок Незалежної медійної ради за основу для свого рішення

      Поділитися

      8 грудня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оголосила свій висновок щодо змісту рекламних роликів «Рідна Роса», «Шустов» і «Первак». Одним із аргументів при ухваленні рішення стало рішення Незалежної медійної ради, оприлюднене у серпні.

      Незалежна медійна рада проаналізувала згадані ролики ще у серпні, саме за зверненням Нацради. Перевірка виявила, що всі три ролики використовують маніпулятивні техніки різного змісту та порушують вимоги частини 3 статті 22 Закону України «Про рекламу», яка передбачає заборону формувати рекламою думки про те, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в різноманітних сферах життя.

      Так, експерти наголосили, що у ролику «Шустов» використовуються фрази: «Обратите внимание на людей, которые пьют коньяк. Это люди благородные…»; «Все мои клиенты — успешные, состоятельные люди. Они все пьют коньяк, немного»; «Я люблю мужчин, которые пьют коньяк. Это взрослые, умные, успешные мужчины». Цими фразами рекламодавець може сформувати у споживача враження про те, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в різних сферах життя, адже в ній стверджується, що люди, які вживають алкоголь марки «Шустов», є успішними. Крім того, ролик створює враження, що вживання коньяку сприятиме розв’язанню особистих проблем.

      У ролику «Первак» теглайном реклами є «чоловіче щастя», яке досягається, як це виглядає з посилів ролику, за допомогою вживання алкогольних напоїв торгової марки «Первак». Твердження про те, що вживання алкоголю є гарантією стійкого стану цілковитого задоволення життям можна розцінювати, зокрема, як введення споживача в оману, що порушує норми законодавства України.

      У розрізі ролику «Рідна Роса», на думку Незалежної медійної ради, варто детальніше зосередитися на аналізі можливості поєднання реклами алкогольних напоїв із оголеними та сексуальними образами (як жінок, так і чоловіків) на телебаченні у світлі міжнародного досвіду регулювання реклами, що суперечить стандартам та формує  думку про те, що вживання алкоголю є важливим фактором досягнення успіху в соціальній та сексуальній сферах життя.

      На підставі отриманої інформації Нацрада постановила визнати зміст рекламних роликів ТМ «Рідна Роса», «Шустов» та «Первак» таким, що порушує Закон України «Про рекламу» у частині третій статті 22 («Рідна Роса», «Шустов», «Первак») та частині третій статті 7, частині першій статті 8 («Рідна Роса»).