Головна

  • Про нас
  • Справи
  • Члени
  • Новини
  • Рекомендації
  • Контакти
  • Пошук по справам

    Звернутись

     

     

     





    Нацрада оштрафувала канал NewsOne за мову ворожнечі, врахувавши висновок Медійної Ради

    Поділитися

    Національна рада з питань телебачення та радіомовлення під час чергового засідання 7 лютого наклала штраф на телеканал NewsOne. Регулятор застосував таку санкцію за мову ворожнечі та пропаганду війни, виявлені у ефірі каналу. Зокрема, йдеться про виправдовування російської агресії, дифамацію українських військовослужбовців, а ще – звинувачення української влади та її прихильників у фашизмі і нацизмі. Мову ворожнечі виявили у виступах ведучих та гостей програм за липень та вересень 2018 року.

    Одним із аргументів для Нацради стало рішення Незалежної медійної ради, яка довела, що контент каналу порушує не лише журналістські стандарти, а й українське законодавство. Такого висновку НМР дійшла, проаналізувавши 11 передач суспільно-політичної тематики.

    Розпалювання ворожнечі експерти Медійної Ради виявили одразу у чотирьох телепрограмах каналу NewsOne. До прикладу, ведучий програми “Інтерв’ю з Оленою Лукаш” заявив, що “будь-яка людина, яка називає себе ветераном АТО, вважає, що у нього є індульгенція на вбивство”, – і це не просто стигматизація, а зображення усіх ветеранів як потенційних злочинців. У іншій програмі – “Live” – звучав розлогий монолог про те, що саме Україна не хоче миру на Донбасі і “вигадує причини” для збройного конфлікту. Сама війна при цьому називалась “братовбивчою” з натяком на те, що “київська влада” воює з “людьми Донбасу”. До речі, у тій же програмі спікера парламенту Андрія Парубія порівняли з нацистами – Європейський суд з прав людини вважає такі заяви мовою ворожнечі.

    Крім того, Медійна Рада відзначила програму “Суб’єктивні підсумки”, ведучий якої фактично виправдовував дії держави-агресора. До прикладу, заявивши, що “Росія захищає свої інтереси”, а світ начебто не засуджує дії РФ. Цікаво, що в іншій передачі він же доводив, що російських солдатів на Донбасі немає.

    Зазначимо, що авторами частини заяв є не журналісти, а гості телеканалу, однак відповідальність за них несе саме ЗМІ. Адже ведучі NewsOne поводили себе пасивно. Вони не перешкоджали спікерам озвучувати свої тези, як і не спростовували недостовірні заяви. А тому глядачі не мали підстав сумніватися у словах гостей.

    Також Нацрада з питань телебачення і радіомовлення отримала лист від Служби безпеки України. Правоохоронний орган погодився з тим, що окремі програми підбурюють глядачів до ворожнечі та агресивних дій.

    Відтак, державний регулятор застосував до телекомпанії санкцію за порушення Закону «Про телебачення і радіомовлення» – штраф у розмірі 25% суми ліцензійного збору, що для цього мовника становить 96 530 гривень.