Головна

  • Про нас
  • Справи
  • Члени
  • Новини
  • Рекомендації
  • Контакти
  • Пошук по справам

    Звернутись

     

     

     





    Нацрада оштрафувала телеканал NewsOne, врахувавши висновок Незалежної медійної ради

    Поділитися

    Національна рада з питань телебачення та радіомовлення оголосила попередження телеканалу NewsOne та оштрафувала його на 105 тисяч гривень. Причина – телеканал допустив у ефірі мову ворожнечі щодо учасників Революції Гідності та АТО. Також регулятор виявив у мовленні телеканалу пропагандистські тези, подібні до офіційної позиції Російської Федерації, яку Верховна Рада визнала країною-агресором. 

    Одним із аргументів для Нацради стало рішення незалежної медійної ради, яка проаналізувала згаданий ефір NewsOne. Своє рішення регулятор озвучив під час засідання Нацради, 27 лютого.

    Заборонені висловлювання, які і стали причиною штрафу, звучали у передачі “Я так думаю” ведучого Руслана Коцаби. (ефір 5 листопада 2019 року). Через них Нацрада призначила позачергову перевірку ТОВ “Новини 24 години”. Державний орган також звернувся до Незалежної медійної ради з проханням надати експертну оцінку згаданому ефіру.

    Відтак, експерти Незалежної медійної ради проаналізували випуск програми і довели факти мови ворожнечі у виступі ведучого. Зазначимо, що аналогічного висновку дійшла і Нацрада з питань телебачення та радіомовлення. Руслан Коцаба у прямому ефірі заявляв про “проплаченість” Євромайдану та звинувачував українську владу у використанні збройних сил (зокрема, авіабомб) проти “мирного населення” Донбасу.

    «… Група змовників, я так думаю, прикриваючись тисячами протестувальників, до речі, частина з яких була проплаченою, незаконно… незаконно, я так думаю, захопила владу… Незаконне збагачення і було метою оцих “євромайданівських бариг”. А не якесь там примарне європейське майбутнє, НАТО, Євросоюз і т. п. Відповідно, повсталий Донбас спробували упокорити з допомогою танків та авіаційних бомб. Це правда, її нема куди діти. Вона мусить бути озвучена, саме тут, на рівні київському київська влада має визнати, що використання збройних сил проти мирного населення є злочином, на який не поширюються терміни давності. І, нагадаю, саме київські змовники та, назвем так, зрадники 14 квітня 2014 року незаконно проголосили якесь там АТО. Ну і, відповідно, донецькі і луганські відповіли 12 травня, нагадую, майже через місяць пізніше, створенням так званих ДНР і ЛНР», – зазначав ведучий програми “Я так думаю”.

    Ба більше, НМР відзначила, що телеканал не дотримався вимог достовірності подання інформації, як і стандартів об’єктивності, повноти і збалансованості подання інформації. Так, Руслан Коцаба замовчав факти наявності на окупованих територіях Донецької та Луганської областей проросійських бойовиків та збройних формувань РФ, а також військової техніки російського виробництва. 

    Натомість він неодноразово називав війну на сході України “громадянської”. У ефірі також не прозвучало конкретних доказів використання авіабомб проти мирних мешканців Донбасу, “незаконності” зміни влади після Євромайдану, проплаченості Революції Гідності та інших резонансних заяв автора.

    Окремо експерти Незалежної медійної ради наголосили, що сам формат програми є незбалансованим: у ефірі звучить лише думка ведучого. Натомість відсутнє подання будь-яких інших точок зору та посилання на конкретні факти. Це позбавляє глядачів можливості отримати об’єктивну інформацію про суспільно-політичні події.

    Також Нацрада з питань телебачення та радіомовлення відзначила, що Руслан Коцаба маніпулював фактами і просував тези, які збігаються з офіційною політичною позицією Росії. Зокрема, про те, що у війні начебто винна Україна, а влада просто не бажає досягати миру, який нібито залежить лише від неї.

    “Військовий бюджет не скорочується. Шостий рік, уявіть собі, шостий рік, нічого не міняється. Пора вже пану Зеленському визначитися, чи він продовжує криваву вакханалію попередньої банди, чи все ж хоче увійти у підручники з новітньої історії України як миротворець, який приніс мир на Донбас, а відтак всім нам, українцям…”, – цитує ведучого прес-служба регулятора.

    Відтак, Нацрада врахувала усі аргументи та застосувала санкції проти каналу. “За результатами позапланової перевірки, яка підтвердила порушення  ТОВ «Новини 24 години» (супутниковий телеканал «NEWSONE»), м. Київ, норм чинного законодавства регулятор на засіданні 27 лютого визнав у висловлюваннях, що були поширені 5 листопада 2019 року в ефірі цього мовника, наявність закликів до розв’язування агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті. Тому Національна рада застосувала до мовника дві санкції – «оголошення попередження» і «стягнення штрафу»”, – повідомляє сайт Нацради.

    Зазначимо, що представники ТОВ “Новини 24 години” на засідання не з’явилися.