Верховна Рада України ухвалила законопроєкт, який підтримувала Незалежна медійна рада
16 грудня Верховна Рада України ухвалила у другому читанні комплексний антитютюновий законопроєкт №4358. Його головна мета – зупинити епідемію електронних пристроїв для куріння, зокрема серед молоді та дітей, а на медійну сферу він вплине, заборонивши рекламу та спонсорство усіх засобів для куріння.
Незалежна медійна рада раніше зверталася до Голови Комітету Верховної Ради України з питань гуманітарної та інформаційної політики Микити Потураєва із закликом підтримати ухвалення комплексного антитютюнового законопроєкту №4358.
Як відзначали тоді у НМР, держава зобов’язана регулювати рекламу та спонсорство тютюну, аби стримувати поширення куріння та зменшити шкоду, яку шкідлива звичка завдає людям. Це позиція ВООЗ, і Україна пішла таким шляхом у 2012 році, коли законом №2899-ІV народні депутати заборонили куріння у громадських місцях та рекламу тютюну у медіа.
Однак за 9 років у нашій країні з’явилися “електронні сигарети” та подібні пристрої. Про них немає прямої згадки у законі (тоді такі апарати не були поширені в Україні), тож тютюнова індустрія користується цією прогалиною, аби рекламувати свої товари у медіа та проводити спонсорські кампанії. Як результат, 20% українських школярів віком 13-15 років курять електронні сигарети.
Натомість після того, як законопроєкт №4358 набуде чинності, запрацюють нові норми, які чітко регулюватимуть продаж та куріння будь-яких тютюнових виробів, а також прямо заборонятимуть рекламу.
Детальніше про зміни – у інфографіці (натисніть, щоб збільшити)