Головна

  • Про нас
  • Члени
  • Новини
  • Справи
  • Рекомендації
  • Контакти
  • Пошук по справам

      Звернутись

      ПІБ скаржника
      Контактна інформація
      Чиї дії оскаржуються (журналіст, представник медіа, медіа)
      Короткий зміст оскаржуваного матеріалу
      Порушення або перелік порушень, які вбачає скаржник з матеріалу
      Пошта

      Додатки (скарга з усіма посиланнями на матеріали, які оскаржуються).

      Якщо відома інформація про те, чи зверталися до стверджуваного порушника із правом на відповідь чи правом на спростування – зазначити про це (додати копії звернення до стверджуваного порушника та відповіді на нього).

      Звернення Незалежної медійної ради до новообраного уряду з питання блокування діяльності суспільного мовлення

      Поділитися

      Незалежна медійна рада звертається до Прем’єр-міністра України Дениса Шмигаля та членів уряду із закликом невідкладно вирішити задавнену проблему з боргом державної телекомпанії перед Euronews SA. 

      Допоки ситуація з боргом не буде цілковито вирішена, український суспільний мовник перебуватиме в підвішеному стані, не зможе виконувати свою місію, а реформа – гальмуватиме. Оскільки йдеться про успадкований борг ще державного телерадіомовника, вирішення цього питання саме в компетенції уряду. 

      Наприкінці лютого 2020 року стало відомо про те, що Державна виконавча служба наклала арешт на рахунки суспільного мовлення у зв’язку з рішенням Вищого господарського суду від 5/09/2017 про погашення боргу Національної телекомпанії України попередника ПАТ “Національна суспільна телерадіокомпанія України” за ліцензійними платежами 2013-2014 рр. в розмірі 10 млн 591 тис. 224 євро 48 центів. 

      Співпраця з Euronews SA почалася за ініціативи уряду Азарова у 2010 році. Тодішній уряд доручив Держкомтелерадіо та НТКУ провести правову оцінку проекту договору та забезпечити укладення зазначеного договору з телеканалом Euronews.

      Доручаючи укласти таку угоду, уряд мав розуміти вартість такого рішення і забезпечувати щорічні асигнування в розмірі 5,5 млн євро на оплату ліцензійних платежів. Проте, уже за 3 роки гроші на ці потреби перестали виділялися, що і спричинило появу боргу державного мовника, основним джерелом фінансування якого був державний бюджет. 

      Під час процесу перетворення 28 державних мовників на суспільного мовника питання боргу НТКУ неодноразово піднімалося, у тому числі і в рамках судового процесу, але вирішення цієї проблеми не було знайдено. Внаслідок такої бездіяльності на рахунках швейцарського банку уже третій рік заморожені 15 мільйонів євро застави України в рамках проведення Євробачення 2017 року.

      Незалежна медійна рада наголошує, що існування суспільного мовлення в демократичному суспільстві є одним з елементів забезпечення тієї самої демократії. Саме суспільне мовлення забезпечує орієнтири для всього медійного ринку і виробляє контент, спрямований на різноманітні верстви населення, чого не роблять комерційні мовники. З часу ухвалення перших рішень про перетворення масиву державних телекомпаній на суспільного мовника ми спостерігаємо систематичні перепони на шляху створення Суспільного. Це і ситуація з державним підприємством Укртелефільм, яка заморозила реформу на рік, це і обрізання, всупереч закону про Суспільне, фінансування, яке протягом двох років не могло забезпечити різку зміну контенту, який би ознаменував перехід від УТ-1 до суспільного мовлення.

      Ухвалення бюджету на 2020 рік, який передбачив 85% фінансування суспільного мовлення, вперше б дозволило суттєво змінити програмне наповнення і обличчя суспільного мовлення адже саме брак змін контенту є об’єктом постійної критики як з боку політикуму, так і з боку експертів та й глядачів. Проте з початку 2020 року почалися дії, які мають ознаки продовження фінансового тиску на компанію. Попри заявлену суму в 1,7 млрд гривень, основні виплати заплановані на ІІІ-IV квартал, що з самого початку року поставило під загрозу запуск нового сезону, який потребує проведення тривалих і складних тендерних процедур як на закупівлю контенту, форматів, так і на оновлення матеріально-технічної бази. А арешт рахунків уже зараз може призвести до зриву підготовки і участі гурту GO_A в Євробаченні, зриву трансляції Олімпійських ігор та всіх проектів, які почали готуватися чи планувалися до запуску в 2020 році. Вилучення 308 мільйонів гривень з бюджету суспільного мовлення (враховуючи судовий збір) це повернення до ситуації, коли буде неможливо якісно оновити сітку мовлення, а відтак підриває можливість виконання суспільним мовленням своїх завдань і місії.

      2020 рік є ключовим в реформі суспільного мовлення. Уряд України має усвідомити, що існування якісного “незручного суспільного мовлення” насправді є вигідним різним учасникам політичного процесу, в тому числі для того, щоби мати якісний канал інформування про стан процесів в Україні, як про зловживання на середній чи низовій ланці, так і про явища, про які в силу різних причин може не доходити інформація офіційними каналами комунікації. Якісний і належно профінансований суспільний мовник це гарантія якісної взаємодії влади і населення і, зрештою, зміна культури взаємодії суспільства і влади.

      Саме тому вирішення питання з припиненням фінансового тиску на суспільне мовлення через закриття питання щодо боргу перед телекомпанією Euronews і забезпечення у проекті державного бюджету на 2021 рік повного фінансування суспільного мовлення має стати одним з пріоритетів новообраного уряду.